zmiany na sezon 2006


Główna Komisja Sportu Żużlowego w dniu 28 listopada 2005 postanowiła, że w Regulaminach Zawodów na Torach Żużlowych oraz w Kalendarzu Sportu Żużlowego na 2006 roku znajdą się następujące ustalenia:

1. REGULAMINY
1.1
Bez względu na narodowość i obywatelstwo zawodnika, warunkiem jego startu w barwach klubu, jest umowa kontraktowa między klubem a zawodnikiem zawarta do dnia 31 stycznia 2006.

1.2 Nie ma żadnych ograniczeń w liczbie zawodników obcokrajowców, z którymi klub może podpisać umowę kontraktową, za wyjątkiem zasady określonej w punkcie 1.3. Tym samym, nie obowiązuje przepis artykułu 715 („Klub, który w latach 2003 - 2005 nie wyszkoli 3 zawodników do uzyskania certyfikatu na uprawianie sportu żużlowego, nie będzie mógł w 2006 r. podpisać umów kontraktowych z zawodnikami zagranicznymi.”) oraz ograniczenie KSM dla zawodników zagranicznych, co oznacza, że pkt 1 Komunikatu GKSŻ nr 49/2005 jest anulowany (co jest równoznaczne, że zawodnicy: Jesper B. Jensen oraz Antonio Lindbeck uzyskają zgodę na podpisanie umów kontraktowych z klubami polskimi).

1.3 Uczestnicy GP 2006 z numerami startowymi od 1 do 15 (dotyczy zarówno zawodników krajowych jak i obcokrajowców) mogą podpisać umowy kontraktowe wyłącznie z klubami Ekstraligi.

1.4 W zakresie przepisów przynależności klubowej, zawodników obcokrajowców obowiązują takie same przepisy jak zawodników krajowych.

1.5 Zawodnicy obcokrajowcy mogą startować w każdych zawodach o mistrzostwo Polski i nagrody PZM, za wyjątkiem IMP, MIMP i Złoty Kask, który będzie dla zawodników polskich eliminacją do kwalifikacji do GP 2007.

1.6 We wszystkich zawodach drużynowych o mistrzostwo Polski (DMP, DM I Ligi, DM II Ligi, MDMP, MPPK, MMPPK), nie ma żadnych ograniczeń ilościowych co do liczby zawodników obcokrajowców w składzie drużyny na dane zawody, za wyjątkiem zasady, która dotyczy także zawodników krajowych, tzn.: w meczu o DMP w składzie drużyny może być zgłoszonych nie więcej niż 2 zawodników, uczestników GP 2006 z numerami 1-15.

1.7 Rozgrywki o DMP i DM I Ligi będą przeprowadzone w dwóch etapach: runda zasadnicza i runda finałowa. Po rundzie zasadniczej, drużyny będą podzielone na dwie grupy: 1) miejsca 1 - 4 i 2) miejsca 5 - 8. Do rundy finałowej drużyny przystąpią ze wszystkimi punktami zdobytymi w rundzie zasadniczej. Rozgrywki o DM II Ligi będą przeprowadzone w jednym etapie. W zawodach ligowych będzie przyznawany dodatkowy punkt meczowy za zwycięstwo w dwumeczu.

1.8 Wszystkie zawody o DMP, DM I Ligi, DM II Ligi będą rozgrywane według jednakowych zasad. Z numerami startowymi 6 i 7 oraz 14 i 15 mogą być zgłoszeni wyłącznie zawodnicy do lat 21. Drużyny mogą w składzie zgłosić zawodników z numerami 8 i 16, którzy będą zawodnikami rezerwowymi. Mogą to być tylko zawodnicy do lat 23. W tabeli biegów obowiązującej w sezonie 2005 zostanie dokonana zmiana polegająca na wprowadzeniu dodatkowego startu obowiązkowego dla zawodników z numerami 7 i 15
w miejsce jednego startu zawodników z numerami 6 i 14.

1.9 Zawody MDMP będą rozgrywane w formie czwórmeczów: 16-biegowych w zawodach grupowych i 20-biegowy finał. W zgłoszeniu do rozgrywek - do 31 stycznia 2006 - klub podaje nazwiska swoich 4 juniorów, co oznacza, że do rozgrywek będą przyjęte tylko kluby, które na dzień zgłoszenia mają co najmniej 4 juniorów. We wszystkich zawodach (grupowych i w finale), składy poszczególnych drużyn mogą uzupełniać zawodnicy innych klubów, także tych, które nie zgłosiły się lub nie zostały przyjęte do rozgrywek, lecz nie mogą to być zawodnicy wymienieni w zgłoszeniach do rozgrywek. Punkty zdobyte przez zawodników uzupełniających nie liczą się do sumy punktów danej drużyny.

1.10 Nie będzie zapisu, że ćwierćfinały IMP rozgrywane są na torach klubów polskich, które zajęły cztery ostatnie miejsca w DM II Ligi w roku poprzednim.

1.11 Nie będzie zapisu, że w zawodach indywidualnych o mistrzostwo Polski i nagrody PZM, organizator ma zapewniony start swojego zawodnika.

1.12 Wprowadzone będą finansowe kary dyscyplinarne (10 000 zł) dla organizatora za:
- pozostanie na torze sprzętu do konserwacji toru wbrew wezwaniu przez sędziego do opuszczenia toru
- pozostanie na torze ambulansu dłużej niż 5 minut, jeżeli w czasie do 5 minut lekarz wyda decyzję o zdolności do startu w biegu powtórzonym zawodnika po upadku.


LICENCJA DLA GDAŃSKA
Główna Komisja Sportu Żużlowego, a właściwie działająca w tej organizacji Komisja ds. Licencji dla klubów Ekstraligi, postanowiła pozbawić miejsca w najwyższej klasie rozgrywkowej drużynę GKS-u Gdańsk. Zdecydowana postawa polskich władz żużla to pierwsza tak radykalna reakcja. Kara która spotkała nadmorski klub dotyczyła braku wypełnienie regulaminowych postanowień licencyjnych zadeklarowanych przez klub z Gdańska. Podjęta decyzja miała swych przeciwników jak i również zwolenników. Tych drugich wydaje się być więcej, gdyż nie da się ukryć, że bezgraniczne przestrzeganie wcześniej ustalonych zasad, w tym przypadku Regulaminu Sportu Żużlowego, jest jedną z wiodących dróg do stworzenia w Polsce w pełni profesjonalnej ligi.

Poniżej prezentowana jest pełną treść uchwały GKSŻ z dnia 21 stycznia 2006

W związku z niespełnieniem przez Gdańską Korporację Sportową Gwardia Wybrzeże Gdańsk warunku przyznania warunkowej licencji PZM uprawniającej do udziału w rozgrywkach o Drużynowe Mistrzostwa Polski w 2006 r. oraz wycofaniem wniosku o przyznanie Gdańskiemu Auto Moto Klubowi prawa do przejęcia miejsca GKS Gwardia Wybrzeże Gdańsk w rozgrywkach o DMP, Główna Komisja Sportu Żużlowego, na podstawie art. 751 Regulaminu Sportu Żużlowego, postanawia, co następuje:

1. Rozgrywki o Drużynowe Mistrzostwo Polski na żużlu w roku 2006 będą odbywane w składzie 8 drużyn, z wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt. 4.
2. GKSŻ skieruje zaproszenie do przejęcia wakującego miejsca w Ekstralidze do następujących klubów w podanej niżej kolejności:
    (1) ZKŻ Zielona Góra
    (2) KM Ostrów
    (3) RKM Rybnik
    (4) Stal Gorzów.
3. Warunkiem uzyskania przez jeden z klubów wymienionych w pkt. 2 prawa do udziału w rozgrywkach o DMP jest uzyskanie licencji zgodnie z uchwałą Zarządu Głównego PZM. Decyzję w tej sprawie podejmie Zespół ds. licencji.
4. W przypadku, gdy żaden z klubów wymienionych w pkt. 2 nie uzyska licencji PZM, rozgrywki o DMP w roku 2006 będą odbywały się w składzie 7 drużyn
5. GKSŻ podejmie ostateczną decyzję w sprawie składu Ekstraligi w 2006 r. po zakończeniu procedury licencyjnej.
6. GKS Gwardia Wybrzeże Gdańsk będzie w roku 2006 występować w rozgrywkach o Drużynowe Mistrzostwo I ligi, zajmując w terminarzu miejsce drużyny, która przejmie miejsce w Ekstralidze w trybie opisanym w pkt. 2 .
7. Zawodnicy GKS Gwardia Wybrzeże Gdańsk uzyskują prawo do zawarcia nowej umowy kontraktowej na sezon 2006 z dowolnym klubem. W przypadku zawarcia takiej umowy, wcześniejsza umowa zawarta z GKS Gwardią Wybrzeżem Gdańsk staje się z mocy prawa nieważna. W przypadku niezawarcia nowej umowy do 31 stycznia 2006r., umowa z GKS Gwardią Wybrzeżem Gdańsk pozostaje w mocy.
8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


DRUŻYNY ZAGRANICZNE W POLSKIEJ LIDZE
Głównej Komisji Sportu Żużlowego poczyniła obok zmian w samym regulaminie ustalenia dotyczące startów drużyn zagranicznych w rozgrywkach polskiej drugiej ligi. Ustalenia dotyczyły drużyn:
    Ukrainy - Ukraine Rivne,
    Węgier - Miskolc Speedway SE
    Łotwy - Speedway Centrs Daugavpils.

Poniżej prezentowana jest treśćuchwały wprowadzającej w życie podjęte ustalenia
1. Informujemy, że Prezydium ZG PZM w dniu 27.01.2006 r. zatwierdziło ustalenia wynikające z Porozumienia zawartego w dniu 12 stycznia 2006 r. w sprawie udziału drużyn: MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS w Drużynowych Mistrzostwach II Ligi w sezonie 2006:
1) Drużyny MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS zgłosiły zainteresowanie i dostarczyły zgody swoich federacji: MAMS, FMU i LaMSF na starty drużyn w II lidze w Polsce w sezonie 2006.

2) Drużyny MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS zobowiązują się do pełnego przestrzegania przepisów Polskiego Związku Motorowego, Regulaminów Zawodów na Torach Żużlowych oraz Kalendarza Sportu Żużlowego na 2006 rok.

3) W przypadku protestów i odwołań, związanych z meczami o Drużynowe Mistrzostwa II Ligi, stroną rozstrzygającą jest GKSŻ.

4) Licencje torów: w Miskolcu, Równem i Daugavpils - tor musi posiadać ważną licencję FIM lub UEM.

5) Sędzia na zawody w Miskolcu, Równem i Daugavpils będzie wyznaczany przez GKSŻ. Organizator wypłaci sędziemu następujące wynagrodzenie: ryczałt w wysokości 250 EUR, zwrot kosztów przejazdu w wysokości 0,22 EUR / 1 km oraz zabezpieczy i opłaci nocleg na 2 doby. Sędzia zobowiązany jest do przyjazdu 1 dzień przed zawodami.

6) Zawodnicy krajowi drużyn: MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS muszą przedstawić na zawodach w Polsce ważne licencje (lub ich kserokopie): krajową oraz międzynarodową FIM (jednorazową lub roczną) a na zawodach we Lwowie, Równe i Daugavpils - licencję krajową (lub jej kserokopię).
Zawodnicy krajowi drużyn polskich na zawodach w Miskolcu, Równem i Daugavpils muszą przedstawić licencje (lub ich kserokopie): krajową oraz międzynarodową FIM (jednorazową lub roczną) a na zawodach w Polsce - licencję wg Regulaminu Sportu Żużlowego na 2006 rok.
Zawodnicy zagraniczni w drużynach: MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS i w drużynach polskich muszą posiadać licencje wg Regulaminu Sportu Żużlowego na 2006 rok Art.714, tj.:
Dla zawodnika zagranicznego obowiązującym dokumentem uprawniającym do startu w zawodach jest ważna licencja (lub jej kserokopia), która jest wystawiona przez FIM i upoważnia do startu w zawodach: Grand Prix, mistrzostwa świata, międzynarodowe lub jest wystawiona przez Narodową Federację zawodnika (FMN) na blankiecie z:
    - napisem LICENCE INTERNATIONALE FIM
    - nazwą dyscypliny
    - logo FIM

7) W składach drużyn MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS mogą startować zawodnicy polscy na zasadach zawodników zagranicznych, po uzyskaniu zgody PZM.

8) Zawody ligowe z udziałem drużyn MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS będą zgłoszone do kalendarza UEM na 2006 rok (PZM zgłasza zawody w Polsce, MAMS - zawody w Miskolcu, FMU - zawody w Równem, LaMSF - zawody w Daugavpils).

9) GKSŻ deleguje swojego przedstawiciela do przeszkolenia w Miskolcu kandydatów na osoby urzędowe ze znajomości Regulaminu Sportu Żużlowego na 2006 rok. Osoby te po przeszkoleniu i zaliczeniu testu otrzymają z ZG PZM potwierdzenie możliwości pełnienia funkcji na zawodach ligowych na Węgrzech i w Polsce.
Osoby urzędowe z Równego i Daugavpils, które pełniły funkcję w 2005 roku maja licencje przedłużone na 2006 rok. Nowi kandydaci z Równego i Daugavpils będą uczestniczyć w szkoleniu w Warszawie.
Szkolący w Miskolcu otrzyma wynagrodzenie: ryczałt w wysokości 500 EUR, zwrot kosztów przejazdu w wysokości 0,22 EUR / 1 km. Organizator zabezpieczy i opłaci nocleg na 3 doby.

10) Protokóły z zawodów będą sporządzane w języku polskim i wg obowiązujących w Polsce zasad. Korespondencja, Komunikaty GKSŻ oraz dokumentacja będą prowadzone w języku polskim.

11) Klub UKRAINE RIVNE zobowiązuje się ułatwić przekroczenie granicy przez sędziego i drużyny startujące w DM II Ligi.

12) MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS mogą podać nazwę, pod jaką ich drużyny będą startowały w polskiej lidze żużlowej do dn. 15.03.2006.

13) Kluby MISKOLC SPEEDWAY SE, UKRAINE RIVNE, SPEEDWAY CENTRS DAUGAVPILS zobowiązane są do podania do ZG PZM do dn. 15.03.2006 nazwisk oraz dat urodzenia wszystkich - krajowych i zagranicznych - zawodników swoich drużyn, które będą opublikowane w Komunikacie GKSŻ.

14) Porozumienie wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez PZM, MAMS, FMU i LaMSF. Informacja musi być podana do ZG PZM przez Federacje do dn. 31.01.2006.

strona główna

toruńskie turnieje turnieje światowe turnieje krajowe
zawodnicy trenerzy mechanicy działacze
klub statystyki sprzęt